صفر تا صد رنگ فوری از انواع رنگهای فوری تا قیمت و نحوه اجرای آنها

زمان تخمینی مطالعه: 11 دقیقه

قیمت رنگ فوری

رنگ فوری به عنوان یک محصول کارآمد در صنایع و کسب کارها جایگاه ویژه ای دارد. ضمن اینکه رقابت در صنایع مختلف همواره در حال افزایش است، استفاده از رنگهای فوری به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با سرعت بیشتر و کمترین هزینه، محصولات با کیفیت و جذاب تولید کنند.

مقدمه: رنگ فوری چیست؟

رنگ فوری یک نوع رنگ است که به سرعت در تماس با هوا، خشک می‌شود. این رنگ‌ها عمدتاً برای استفاده در صنایع مختلف مانند لوازم خانگی، صنایع چوب، فلزات آهنی و برخی از پلاستیک ها استفاده می‌شوند.

مزیت اصلی رنگهای فوری، سرعت خشک شدن آنها است. برخلاف رنگ‌های کلاسیک که نیاز به زمان بسیار بالاتر جهت خشک شدن دارند، رنگهای فوری نیتروسلولزی باعث صرفه جوئی در زمان و افزایش کارآئی در فرآیندهای تولید و تعمیر محصولات مختلف شده است.

ضمن اینکه رقابت در صنایع مختلف همواره در حال افزایش است، استفاده از رنگهای فوری به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با سرعت بیشتر و کمترین هزینه، محصولات با کیفیت و جذاب تولید کنند.

انواع رنگ های فوری و کاربردهای آنها

رنگهای فوری نیترو‌سلولزی به صورت تک جزئی با استفاده از رزین آلکید و نیتروسلولز تولید می‌شوند.

شرکت کیمیا همرنگ با بیش از سی سال تجربه در زمینه تولید رنگهای فوری آماده ارائه مشاوره های لازم به مشتریان و ثبت سفارش و تولید این نوع رنگها با مشخصات مورد نظر مشتریان می‌باشد.

این رنگ‌ها در فام‌های متنوع و زیبا بصورت ساده و متالیک و یا صدفی مات و براق قابل ارائه می‌باشد.

از این رنگ‌ها جهت رنگ‌آمیزی محصولات آهنی، چوبی و پلاستیکی استفاده می‌شود. از کاربرد‌های این نوع رنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • رنگ کردن قطعات تزئینی
  • رنگ آمیزی مبلمان و میزهای چوبی
  • رنگ برای کلید پریز برق
  • رنگ برای تولید اسباب بازی
  • رنگ آمیزی قاب عکس
  • نقاشی اتومبیل
رنگ فوری چوب

رنگ فوری چوب

رنگ فوری چوب یک نوع رنگ است که به طور خاص برای رنگ‌آمیزی و تغییر رنگ سطح چوب استفاده می‌شود. این نوع رنگ دارای خصوصیات منحصر به فردی است که آن را از سایر انواع رنگ‌ها متمایز می‌کند. با استفاده از رنگهای فوری، می‌توانید سطح چوب را در کمترین زمان ممکن رنگ آمیزی کنید و کارایی و دوام و جذابیت محصول را افزایش دهید.

رنگ چوب فوری، برای استفاده در محصولات چوبی مختلف، از جمله قاب عکس، مبلمان، درب‌ها و پنجره‌ها و سطوح دیگر چوبی، مناسب است. با توجه به سرعت و کارآیی آن، رنگ فوری به عنوان یک راه حل مناسب برای صنعت ساختمان و طراحان دکوراسیون محسوب می‌شود.

رنگ فوری پلاستیک

در صنعت پلاستیک، رنگ فوری یکی از عوامل مهم در تولید و طراحی محصولات است. رنگهای فوری پلاستیک به رنگ‌هایی اطلاق می‌شود که بلافاصله پس از اعمال آن‌ها بر روی سطح پلاستیک خشک و قابل استفاده می‌شوند. لازم به ذکر است بخاطر گستردگی زیاد در انواع پلاستیک ها، باید قبل از استفاده، چسبندگی رنگ روی قطعه مورد نظر آزمایش شود.

استفاده از رنگهای فوری در صنعت پلاستیک دارای مزایای بسیاری است. با توجه به خشک شدن سریع آن، زمان تولید به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و باعث افزایش بهره‌وری در خط تولید محصولات مختلف می‌شود.

رنگ فوری پلاستیک

رنگ فوری آهن

رنگ فوری آهن یک نوع رنگ است که به صورت سریع و آسان بر روی سطوح فلزی آهنی قابل استفاده است. این نوع رنگ عمدتاً برای زیباسازی قطعات فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از رنگهای فوری آهن در صنایع مختلف، از جمله خودروسازی، ساخت وسایل دکوراتیو، تولید لوازم خانگی وغیره به دلایل مختلف مناسب است. این رنگ با داشتن فام های مختلف و زیبا، اجرای سریع و مقرون به صرفه، چسبندگی مناسب و همچنین قابلیت شستشو گزینه مناسبی برای محصولات آهنی است. به علاوه، استفاده از پرایمر هم تأثیر مثبتی در دوام این رنگ دارد.

 

نحوه اجرای رنگهای فوری

برای شروع، قبل از استفاده از رنگهای فوری، حتماً نکات ارائه شده از طرف شرکت سازنده رنگ را مطالعه نمایید. اطمینان حاصل کنید که سطح کار خود مناسب برای استفاده از رنگ فوری است.

اسپری کردن

اسپری رنگ فوری

اجرای رنگ فوری بر روی محصول توسط اسپری مناسب ترین روش اجرای این محصول است. با اسپری کردن رنگ می‌توان ضخامت 20 الی 30 میکرون به صورت یکنواخت بر روی سطح محصول اجرا نمود.

اجرای رنگ فوری با غلطک یا قلم مو

رنگ آمیزی رنگ فوری با غلطک روش توصیه شده ما نیست اما می‌توان این محصول را توسط غلطک اجرا نمود.

در رنگ آمیزی رنگهای فوری با غلطک باید توجه داشت که نمی‌توان ضخامت توصیه شده توسط سازنده را پیاده سازی کرد و همچنین لایه نهایی رنگ ضخامت یکنواختی نخواهد داشت. با این وجود برخی از تولید کنندگانی که این فاکتورهای کنترل لایه رنگ برایشان مورد توجه نیست می توانند با غلطک و قلم مو نیز این رنگ را اجرا نمایند.

رنگ فوری با غلطک

نکات کلیدی برای خرید رنگهای فوری مناسب برای هر محصول

انتخاب رنگ فوری مناسب برای هر محصول می‌تواند تأثیر زیادی در جذب مشتریان و افزایش فروش داشته باشد. در این قسمت، به برخی از نکات کلیدی برای انتخاب رنگ مناسب برای هر محصول خواهیم پرداخت.

شرایط استفاده از محصول

باید در نظر گرفت که محصول نهایی در چه شرایطی و به چه میزان با آب، رطوبت، دست و یا عوامل دیگر ارتباط خواهد داشت و بر اساس آن رنگ مناسب و ضخامت مناسب را برای آن در نظر گرفت.

شناسایی بازار هدف

در ابتدا، باید هدف و جمعیت هدف خود را شناسایی کنید. آیا محصول شما به سمت گروه سنی خاصی هدفمند است؟ آیا به یک جنسیت خاص تمرکز دارید؟ با شناسایی جمعیت هدف، می‌توانید لذت و رضایت کافی کاربران را به دست آورید.

‌‌‌‌‍‍‍‍‌‍‍‌حس مورد نظر از ظاهر محصول

برندها

رنگ قادر است حالات و احساسات کاربران را تحت تأثیر قرار دهد. رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی احساسات مثبت و پویا را تقویت می‌کنند، در حالی که رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز احساسات آرامش و اعتماد را القا می‌کنند. براساس هدف خود، باید رنگ مناسب را انتخاب کنید

تضاد با رقبا

برای جلب توجه بیشتر، می‌توانید از یک رنگ کاملاً متفاوت با دسته‌بندی رایج در صنعت خود استفاده کنید تا نظر کاربران به سمت شما جلب شود. همچنین، در نظر داشته باشید که در میان رقبای خود منحصر به فرد باشید

همخوانی با برند

حفظ همخوانی با شخصیت و برند خود، نقطه کلیدی است. در صورت لزوم، از الگوهای رسمی برند خود استفاده کنید و رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با هویت و شخصیت برند شما همخوانی دارند

قیمت رنگ فوری در سال 1402

رنگ فوری نیترو سلولزی در دی ماه 1402 که زمان انتشار این مقاله است بین 150/000تومان تا 200/000تومان برای هر کیلو گرم است. لازم به ذکر است که هر کیلوگرم از این محصول قادر است تا حدودا 4 الی 5 متر مربع از سطح مورد نظر شما را با ضخامت استاندارد پوشش دهد.

رنگ‌های فوری نیترو‌سلولزی
آستر فوری نیترو سلولزی
رنگ آلکیدی سریع‌خشک

تفاوت رنگ فوری و رنگ روغنی

در دسته بندی رنگ های صنعتی رنگهای فوری نیترو سلولزی سریع خشک بوده و رنگ های روغنی هوا خشک هستند و در نوع سطوح مناسب و کاربردها تفاوت دارند.

رنگ آلکیدی هوا خشک به‌صورت تک‌جزئی و با استفاده از رزین‌های آلکیدی خشک‌شونده ساخته می‌شوند ولی رنگ‌های فوری نیترو‌سلولزی به صورت تک جزئی با استفاده از رزین آلکید و نیتروسلولز ساخته می‌شوند

رنگ های آلکیدی هوا خشک معمولا در صنایع جهت رنگ‌آمیزی قطعات فولادی و چدنی سنگین از‌قبیل ترانسفورماتور‌ها، رادیاتور‌ها و سایر قطعات چدنی استفاده می‌گردد ولی از رنگهای فوری نیترو سلولزی جهت رنگ‌آمیزی محصولات فلزی، چوبی و پلاستیکی استفاده می‌شود

زمان خشک شدن رنگ های فوری نیترو سلولزی سریع تر از رنگ های روغنی است ولی رنگ های آلکیدی هوا خشک رنگهای مقاوم تری از رنگهای نیتروسلولزی در برابر رطوبت، خمش و ضربه پذیری هستند.

ضخامتمقاومت به رطوبتخواص مکانیکیسطوح مناسبزمان خشک شدن 
20 الی 30 میکرونخوبسختی مناسبآهن چوب پلاستیک5 الی 10دقیقهرنگ  فوری
25 الی 35 میکرونعالیسختی مناسب خمش بالا ضربه پذیریفولاد چدن برنج مس60 الی 90 دقیقهرنگ روغنی

اجرای رنگ فوری روی رنگ روغنی

سوالی که بسیاری از افراد در خصوص رنگ های فوری می‌پرسند این است که آیا می توان بر روی رنگ های روغنی، رنگ فوری اجرا کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که این کار درست نیست و موجب کاهش چسبندگی رنگ فوری می‌شود.

برای رنگ آمیزی سطح مورد نظر با رنگهای فوری نیتروسلولزی احتیاجی به آستر و آماده سازی سطح خاصی نیست. فقط تمیز بودن سطح قبل از رنگ آمیزی کفایت می‌کند.

نتیجه‌گیری

بهبود کسب کار

شروع به استفاده از رنگ فوری برای بهبود زمینۀ کسب و کار خود کنید

با توجه به اهمیت برجسته رنگ در جلب توجه و ایجاد ارتباط با مشتریان، استفاده از رنگهای فوری در محصولات می‌تواند به شما کمک کند تا زمینۀ کسب و کار خود را بهبود ببخشید. حال زمان مناسب است تا شروع به استفادۀ هوشمندانه از این نوع رنگ در زمینۀ کسب و کار و تولیدات خود نمایید تا بتوانید تأثیرگذاری بالقوه را در بازار داشته باشید که به جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی ختم گردد.

شرکت کیمیا همرنگ با بهره گیری از آخرین روش ها و تکنولوژی های ساخت و تولید رنگ، با بیش از سی سال تجربه تولید و پشتیبانی رنگ آماده ارائه مشاوره و ثبت سفارش های مشتریان عزیز می باشد.

شرکت کیمیا همرنگ را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *